Promocja wyrobów własnej produkcji
Spółka z o.o. produkuje wyroby cukiernicze. W ramach promocji zamierza zorganizować ich degustację. Czy koszty związane z degustacją, tj. zorganizowanie stoisk w placówkach handlowych, zaangażowanie osób do obsługi tych stanowisk, wartość wyrobów cukierniczych przeznaczonych do degustacji, mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów?
Wspomniane w pytaniu wydatki mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów.
Zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 28 updop, do kosztów uzyskania przychodów nie zalicza się kosztów reprezentacji, w szczególności poniesionych na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych.
Za wydatki wyłączone z kosztów uzyskania przychodów na podstawie tego przepisu należy uznać te, których wyłącznym bądź dominującym celem jest stworzenie pewnego wizerunku podatnika, stworzenie dobrego obrazu jego firmy, czy działalności, wykreowanie pozytywnych relacji z kontrahentami. W przypadku spółki, zorganizowanie degustacji jej wyrobów jest związane z dążeniem do rozpowszechniania informacji o tych wyrobach, w tym zaprezentowanie ich zalet. W ten sposób spółka dąży do pozyskania nowych klientów i zwiększenia przychodów ze sprzedaży. W efekcie są to działania o charakterze reklamowym, a nie reprezentacyjnym. W związku z tym wydatki na zorganizowanie stoisk w placówkach handlowych, zaangażowanie osób do obsługi tych stanowisk oraz wartość udostępnionych wyrobów cukierniczych, jako związane z osiąganiem przychodów mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów.
Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz, wejdź do serwisu | ||
www.PodatekDochodowy.pl » |
Terminarz
DRUKI
Darmowe druki aktywne
WSKAŹNIKI
Bieżące wskaźniki wraz z archiwum
KALKULATORY
Narzędzia księgowego i kadrowego
PRZEPISY PRAWNE
Ustawy, rozporządzenia - teksty ujednolicone
FORUM
Forum aktywnych księgowych
|