Zakup gadżetów reklamowych
Przedsiębiorca zakupił oznaczone firmowym logo długopisy, smycze i breloczki. Gadżety te będzie wręczał klientom. Czy wydatki poniesione na ich zakup stanowią koszty uzyskania przychodów?
Wydatki poniesione na zakup gadżetów reklamowych oznaczonych firmowym logo stanowią koszty uzyskania przychodów.
W myśl art. 22 ust. 1 updof i art. 15 ust. 1 updop, kosztem uzyskania przychodów są koszty, o ile zostały poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów. Wyjątkiem od tej reguły są koszty wymienione w art. 23 updof i odpowiednio art. 16 ust. 1 updop, tj. w wykazie kosztów niestanowiących kosztów podatkowych.
Na podstawie art. 23 ust. 1 pkt 23 updof i art. 16 ust. 1 pkt 28 updop, z kosztów uzyskania przychodów wyłączone zostały koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych. Przy czym trzeba pamiętać, że celem kosztów reprezentacyjnych jest stworzenie pewnego wizerunku podatnika, dobrego obrazu jego firmy, działalności, wykreowanie pozytywnych relacji z kontrahentami. Natomiast wydatki poniesione na reklamę jako niewymienione w art. 23 updof i odpowiednio art. 16 ust. 1 updop, mogą stanowić koszty uzyskania przychodów, gdyż spełniają kryteria określone w art. 22 ust. 1 updof i art. 15 ust. 1 updop.
Gadżety opatrzone firmowym logo (np. długopisy, smycze, breloczki) nie mają cech reprezentacyjnych. Służą one reklamie firmy i rozpowszechnianiu marki. Zatem wydatki poniesione na ich zakup mogą stanowić koszty uzyskania przychodów.
Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz, wejdź do serwisu | ||
www.PodatekDochodowy.pl » |
Terminarz
DRUKI
Darmowe druki aktywne
WSKAŹNIKI
Bieżące wskaźniki wraz z archiwum
KALKULATORY
Narzędzia księgowego i kadrowego
PRZEPISY PRAWNE
Ustawy, rozporządzenia - teksty ujednolicone
FORUM
Forum aktywnych księgowych
|