Likwidacja działalności gospodarczej - Dodatek do Gazety Podatkowej nr 103 (1457) z dnia 28.12.2017
Wyrejestrowanie odbiorników RTV po likwidacji działalności
Zamierzam zlikwidować działalność. W firmie zarejestrowane mam dwa odbiorniki radiowe i jeden TV, za które opłacam abonament. Czy muszę je wyrejestrować? Jeśli tak, to w jaki sposób tego dokonać?
Czytelnik likwidując prowadzoną działalność zobowiązany jest wyrejestrować posiadane odbiorniki RTV. Jeżeli tego nie dokona, nadal będzie ciążył na nim obowiązek regulowania comiesięcznych opłat abonamentowych.
Wyrejestrowania odbiorników dokonać można na dwa sposoby. Po pierwsze, można osobiście wyrejestrować je na poczcie. W tym celu na formularzu zgłoszenia rejestracji odbiorników radiofonicznych i telewizyjnych albo zgłoszenia zmiany danych należy zaznaczyć, że dokonuje się "Zmiany danych", a także zaznaczyć pole 1.9. "Zaprzestanie używania odbiorników - wyrejestrowanie odbiorników". Upoważniony pracownik operatora wyznaczonego potwierdzi przyjęcie zgłoszenia datownikiem i swoim podpisem oraz wpisze datę i godzinę złożenia zgłoszenia. Operator zwróci użytkownikowi opatrzony potwierdzeniem przyjęcia oryginał złożonego zgłoszenia, zachowując jego kopię. Opatrzony potwierdzeniem przyjęcia oryginał zgłoszenia stanowi potwierdzenie jego złożenia.
Czytelnik może też dokonać wyrejestrowania za pomocą formularza zamieszczonego na internetowej stronie Poczty Polskiej: https://rtv.poczta-polska.pl. W tym przypadku konieczne jest podanie numeru identyfikującego (indywidualny numer identyfikacyjny użytkownika) oraz adresu e-mail, bowiem potwierdzenie złożenia wyrejestrowania odbiorników zostanie wysłane na wskazany adres poczty elektronicznej. Następnie w terminie 4 dni roboczych od daty wypełnienia elektronicznego formularza operator wysyła sporządzone zgłoszenie przesyłką listową na wskazany adres. Trzeba je podpisać i odesłać w dołączonej kopercie zwrotnej. Należy tego dokonać w terminie 14 dni od otrzymania. W ciągu 7 dni od dnia otrzymania podpisanego wniosku operator winien wysłać zawiadomienie o zatwierdzeniu przeprowadzonej zmiany. W przypadku nieodesłania zgłoszenia, wyrejestrowanie odbiorników radiowo-telewizyjnych nie zostanie zatwierdzone.
Jeżeli Czytelnik nie otrzyma:
- zgłoszenia w terminie 9 dni od daty podania, za pośrednictwem strony internetowej operatora wyznaczonego, danych niezbędnych do sporządzenia zgłoszenia lub
- zawiadomienia o zatwierdzeniu przeprowadzonej aktualizacji danych, w terminie 14 dni od dnia odesłania operatorowi wyznaczonemu podpisanego zgłoszenia,
zobowiązany będzie do niezwłocznego złożenia zawiadomienia w formie listownej bądź na adres poczty elektronicznej wskazanej na stronie internetowej operatora wyznaczonego.
Datą zgłoszenia wyrejestrowania w przypadku:
- osobistego zgłoszenia na poczcie jest dzień wydania zawiadomienia o zatwierdzeniu zmiany,
- zgłoszenia elektronicznego jest dzień podania, za pośrednictwem strony internetowej, danych do wypełnienia wniosku.
Powyższe wynika z rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie warunków i trybu rejestracji odbiorników radiofonicznych i telewizyjnych (Dz. U. z 2013 r. poz. 1676).
Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz, wejdź do serwisu | ||
www.PoradyPodatkowe.pl » |
Serwis Głównego Księgowego
Gazeta Podatkowa
Terminarz
DRUKI
Darmowe druki aktywne
WSKAŹNIKI
Bieżące wskaźniki wraz z archiwum
KALKULATORY
Narzędzia księgowego i kadrowego
PRZEPISY PRAWNE
Ustawy, rozporządzenia - teksty ujednolicone
FORUM
Forum aktywnych księgowych
|