Likwidacja działalności gospodarczej - Dodatek do Gazety Podatkowej nr 103 (1457) z dnia 28.12.2017
Złożenie druku CEIDG-1
Prowadzę firmę na podstawie wpisu w CEIDG. Na koniec roku zamierzam ją zlikwidować. Jak powinienem wypełnić druk CEIDG-1? W jakim terminie należy go złożyć?
Czytelnik zgłaszając likwidację działalności gospodarczej musi wypełnić w części formularza CEIDG-1 rubryki i pola 01.5, 03.3., 03.4., 03.5., 03.6., 03.7., 03.13., 06. (tylko w zakresie nazwy firmy), 07., 13.1.2, 16.1. oraz 17. Dodatkowo rolnik (domownik rolnika), który kontynuuje ubezpieczenie społeczne rolników przy równoczesnym prowadzeniu pozarolniczej działalności gospodarczej, podaje w rubryce 13. nazwę jednostki terenowej KRUS prowadzącej jego sprawy. Wykreślenie informacji o spółce cywilnej należy zgłosić we wniosku o zmianę wpisu.
Informację o zakończeniu prowadzenia działalności gospodarczej Czytelnik musi zgłosić w terminie 7 dni od dnia trwałego zaprzestania wykonywania działalności.
Datą zakończenia jest ostatni dzień prowadzenia działalności. Wcześniejsze złożenie wniosku nie jest możliwe.
Wypełniony wniosek można złożyć osobiście, a także przez pełnomocnika bądź wysłać listem poleconym (w tym przypadku wymagane jest notarialne poświadczenie podpisu). Ponadto można go złożyć on-line poprzez stronę www.ceidg.gov.pl bądź www.firma.gov.pl. Wówczas istnieje konieczność podpisania go kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym. Można też wypełnić go on-line w procedurze anonimowej i potwierdzić swoje dane w najbliższym urzędzie gminy. O likwidacji może poinformować też pełnomocnik przedsiębiorcy.
Fragment druku CEIDG-1 |
Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz, wejdź do serwisu | ||
www.PoradyPodatkowe.pl » |
Serwis Głównego Księgowego
Gazeta Podatkowa
Terminarz
DRUKI
Darmowe druki aktywne
WSKAŹNIKI
Bieżące wskaźniki wraz z archiwum
KALKULATORY
Narzędzia księgowego i kadrowego
PRZEPISY PRAWNE
Ustawy, rozporządzenia - teksty ujednolicone
FORUM
Forum aktywnych księgowych
|