Obowiązek sporządzenia wykazu składników majątku na dzień likwidacji spółki
Wspólnicy spółki jawnej podjęli decyzję o jej likwidacji. Czy na dzień likwidacji powinni sporządzić wykaz składników majątkowych?
Zgodnie z art. 24 ust. 3a updof, w razie likwidacji działalności gospodarczej prowadzonej w formie spółki jawnej, wspólnicy powinni sporządzić wykaz składników majątku na dzień likwidacji tej działalności, zawierający co najmniej następujące dane:
- liczbę porządkową,
- określenie (nazwę) składnika majątku,
- datę nabycia składnika majątku,
- kwotę wydatków poniesionych na nabycie składnika majątku oraz kwotę wydatków poniesionych na nabycie składnika majątku zaliczoną do kosztów uzyskania przychodów,
- wartość początkową, metodę amortyzacji, sumę odpisów amortyzacyjnych oraz
- wysokość wypłaconych środków pieniężnych należnych wspólnikom z tytułu udziału w spółce - na dzień likwidacji.
Obowiązek sporządzenia wspomnianego wykazu dotyczy zarówno podatników prowadzących podatkową księgę przychodów i rozchodów, jak i prowadzących księgi rachunkowe, a także opodatkowanych w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
We wspomnianym wyżej wykazie należy ująć wszelkie składniki majątku, które pozostały na dzień likwidacji działalności gospodarczej, czyli:
- środki trwałe,
- składniki wyposażenia,
- towary handlowe,
- wyroby gotowe,
- półwyroby,
- materiały (surowce).
Co istotne - sam fakt sporządzenia omawianego wykazu jest neutralny na gruncie podatku dochodowego (nie powoduje powstania obowiązku podatkowego).
Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz, wejdź do serwisu | ||
www.KodeksSpolek.pl » |
Serwis Głównego Księgowego
Gazeta Podatkowa
Terminarz
DRUKI
Darmowe druki aktywne
WSKAŹNIKI
Bieżące wskaźniki wraz z archiwum
KALKULATORY
Narzędzia księgowego i kadrowego
PRZEPISY PRAWNE
Ustawy, rozporządzenia - teksty ujednolicone
FORUM
Forum aktywnych księgowych
|