Opis sprawy we wniosku o interpretację podatkową
Wniosek o wydanie indywidualnej interpretacji podatkowej składa się na urzędowym druku ORD-IN, dołączając w razie potrzeby załącznik lub załączniki ORD-IN/A.
Wspólny wniosek należy złożyć na formularzu oznaczonym symbolem ORD-WS. Jeżeli zabraknie w nim miejsca na pełne przedstawienie sprawy, należy skorzystać z załącznika (załączników) oznaczonego symbolem ORD-WS/A. Wniosek składa osoba lub podmiot wskazany jako strona postępowania interpretacyjnego. Każdy z pozostałych zainteresowanych musi wypełnić druk ORD-WS/B. Formularz ten służy do podania przez nich danych osobowych oraz złożenia oświadczenia, że sprawa objęta wnioskiem nie jest przedmiotem toczącego się postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego organu kontroli skarbowej oraz że nie została rozstrzygnięta w decyzji lub postanowieniu.
Druki ORD-IN, ORD-IN/A, ORD-WS, ORD-WS/A,ORD-WS/B dostępne są w serwisie www.druki.gofin.pl, w dziale Ordynacja podatkowa.
Interpretacja przepisów podatkowych może dotyczyć stanu faktycznego (sytuacji zaistniałej przed złożeniem wniosku) lub zdarzenia przyszłego (sytuacji, która nie miała miejsca, ale wystąpi lub może wystąpić w związku z planowanymi przedsięwzięciami). Pytać wolno wyłącznie o przepisy prawa podatkowego materialnego, np. opodatkowanie danej czynności podatkiem VAT. Przedmiotem wniosku o indywidualną interpretację podatkową nie mogą być regulacje dotyczące właściwości, uprawnień i obowiązków organów podatkowych oraz organów kontroli skarbowej. Wynika to z art. 14b § 2a Ordynacji podatkowej.
Opis sprawy zawarty we wniosku musi być kompletny i wyczerpujący - tak, aby urzędnicy mogli jednoznacznie stwierdzić, czy stanowisko wnioskodawcy prezentowane w odniesieniu do określonej sytuacji jest prawidłowe, czy błędne. Nie ma obowiązku dołączać do wniosku dowodów potwierdzających prawdziwość podanych w nim informacji, np. faktur czy umów. W sprawie wydania interpretacji przepisów podatkowych nie jest prowadzone klasyczne postępowanie dowodowe - nie zbiera się dowodów, aby na ich podstawie ustalić stan faktyczny sprawy. Urzędnicy nie są ani uprawnieni, ani zobowiązani do oceny prawidłowości przedstawionej przez podatnika sytuacji. Nie mogą ingerować w jej opis, kwestionować go i zmieniać. To podatnik decyduje o tym, jakie poda informacje. Natomiast urzędnicy na ich podstawie wyjaśniają treść i zakres stosowania w danej sprawie przepisów podatkowych. Ich rola sprowadza się do oceny, czy pogląd przedstawiony we wniosku jest prawidłowy.
Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz, wejdź do serwisu | ||
www.PoradyPodatkowe.pl » |
Serwis Głównego Księgowego
Gazeta Podatkowa
Terminarz
DRUKI
Darmowe druki aktywne
WSKAŹNIKI
Bieżące wskaźniki wraz z archiwum
KALKULATORY
Narzędzia księgowego i kadrowego
PRZEPISY PRAWNE
Ustawy, rozporządzenia - teksty ujednolicone
FORUM
Forum aktywnych księgowych
|