UPL-1 a podpisywanie papierowych deklaracji
Prowadzę biuro rachunkowe. Klient upoważnił mnie do podpisywania w jego imieniu deklaracji składanych drogą internetową. Czy na podstawie tego pełnomocnictwa mogę również podpisywać deklaracje składane w formie papierowej?
NIE. Podatnik (płatnik) ma prawo scedować podpisywanie deklaracji podatkowych na pełnomocnika. Pełnomocnik może podpisywać zarówno deklaracje składane w formie pisemnej, jak i elektronicznej. Wymaga to jednak sporządzenia i złożenia różnych upoważnień (w dodatku odrębnych od pełnomocnictwa ogólnego).
Osoba, która w imieniu podatnika (płatnika) ma podpisywać deklaracje podatkowe przesyłane przez internet, musi legitymować się pełnomocnictwem sporządzonym na druku UPL-1. Przepisy obowiązujące do końca ubiegłego roku nie przewidywały szczególnej formy dla pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji składanych w formie papierowej oraz dla zawiadomienia o jego odwołaniu. Nie było urzędowych wzorów tych dokumentów. Obecnie pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji przekazywanych w postaci papierowej udziela się na druku oznaczonym symbolem UPL-1P. Upoważnienie sporządzone w formie papierowej składa się w organie podatkowym właściwym w sprawach podatku, którego dotyczy dana deklaracja. Złożenie takiego pełnomocnictwa wiąże się z obowiązkiem uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł.
Nie ma przeciwwskazań, aby tę samą osobę upoważnić do podpisywania deklaracji składanych zarówno w formie papierowej, jak i elektronicznej. Musi ona jednak legitymować się odpowiednimi pełnomocnictwami. Pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji papierowych nie uprawnia do podpisywania e-deklaracji - i odwrotnie.
Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz, wejdź do serwisu | ||
www.OrdynacjaPodatkowa.pl » |
Serwis Głównego Księgowego
Gazeta Podatkowa
Terminarz
DRUKI
Darmowe druki aktywne
WSKAŹNIKI
Bieżące wskaźniki wraz z archiwum
KALKULATORY
Narzędzia księgowego i kadrowego
PRZEPISY PRAWNE
Ustawy, rozporządzenia - teksty ujednolicone
FORUM
Forum aktywnych księgowych
|