Obowiązki informacyjne wobec Państwowej Inspekcji Pracy i pracownika
Zgodnie z art. 15 ustawy z dnia 25 czerwca 2015 r., jeżeli umowa na czas określony trwająca w dniu 22 lutego 2016 r. została zawarta w okolicznościach uzasadniających niestosowanie nowych limitów, wówczas pracodawca jest zobowiązany uzupełnić jej treść o zapis dotyczący tych okoliczności - w terminie 3 miesięcy od dnia wejścia w życie zmienionych przepisów. Gdyby wspomnianą umowę zawarto z zastosowaniem przesłanki uchylającej limity "33 i 3" polegającej na wystąpieniu obiektywnych przyczyn dotyczących pracodawcy, pracodawca będzie miał dodatkowo obowiązek zawiadomić właściwego okręgowego inspektora pracy. W treści pisma należy wskazać konkretną obiektywną przyczynę niestosowania limitu, leżącą po stronie pracodawcy. Termin powiadomienia inspekcji pracy to 5 dni roboczych od dnia uzupełnienia treści umowy o informację dotyczącą obiektywnych przyczyn uchylenia limitu.
W przypadku zawierania umowy na czas określony począwszy od 22 lutego 2016 r. pracodawca, w razie skorzystania z określonej przesłanki niestosowania limitów "33 i 3", wykazuje ten fakt w pkt. 3 umowy o pracę (w brzmieniu obowiązującym od 22 lutego 2016 r.). Dodatkowo, jeżeli zastosowaną przez niego przesłanką jest wystąpienie obiektywnych przyczyn po stronie pracodawcy, musi poinformować o tym na piśmie właściwego okręgowego inspektora pracy w terminie 5 dni roboczych od podpisania umowy.
Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz, wejdź do serwisu | ||
www.PoradyPodatkowe.pl » |
Serwis Głównego Księgowego
Gazeta Podatkowa
Terminarz
DRUKI
Darmowe druki aktywne
WSKAŹNIKI
Bieżące wskaźniki wraz z archiwum
KALKULATORY
Narzędzia księgowego i kadrowego
PRZEPISY PRAWNE
Ustawy, rozporządzenia - teksty ujednolicone
FORUM
Forum aktywnych księgowych
|