Przekazanie informacji o prowadzeniu PPE
Do dnia 31 stycznia 2025 r. pracodawcy prowadzący pracownicze programy emerytalne (PPE) mają obowiązek przekazać do Polskiego Funduszu Rozwoju oświadczenia o liczbie pracowników oraz uczestników PPE zatrudnionych na dzień 1 stycznia 2025 r.
Oświadczenie to można złożyć za pomocą formularza dostępnego na stronie https://ppe.pfr.pl lub tradycyjnie - w formie papierowej. W takim przypadku powinno ono zawierać następujące dane:
- numer NIP,
- nazwę pracodawcy,
- numer REGON,
- liczbę pracowników zatrudnionych u pracodawcy,
- liczbę uczestników PPE zatrudnionych u pracodawcy.
Dotyczy to podmiotów, które nie musiały wdrożyć PPK z uwagi na prowadzenie PPE. Z uprawnienia tego mógł skorzystać podmiot zatrudniający, który - w terminie wskazanym w art. 134 ust. 1 ustawy o PPK (Dz. U. z 2024 r. poz. 427) prowadził PPE, w którym uczestniczyło co najmniej 25% osób zatrudnionych w tym podmiocie, oraz naliczał i odprowadzał składki podstawowe do PPE w wysokości co najmniej 3,5% wynagrodzenia w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 15 ustawy o PPE. Zwolnienie to nie jest bezterminowe. Przestaje ono obowiązywać od dnia:
- zawieszenia naliczania i odprowadzania składek podstawowych do PPE w okresie przekraczającym 90 dni,
- ograniczenia wysokości odprowadzanych składek podstawowych do PPE poniżej 3,5% wynagrodzenia,
- likwidacji PPE,
- opóźnienia w odprowadzaniu składek podstawowych do PPE przekraczającego 90 dni, które wynikło z celowego działania podmiotu zatrudniającego,
- następującego po dniu 1 stycznia lub 1 lipca danego roku, jeśli według stanu na ten dzień w PPE uczestniczy mniej niż 25% osób zatrudnionych w tym podmiocie.
Jeżeli okaże się, że stan partycypacji w PPE na 1 stycznia 2025 r. będzie niższy niż 25% osób zatrudnionych w danym podmiocie zatrudniającym, wówczas zwolnienie tego podmiotu z obowiązku wdrożenia PPK przestanie obowiązywać następnego dnia po tej dacie, tj. 2 stycznia 2025 r. Oznacza to konieczność wdrożenia PPK. W takiej sytuacji w terminie do 10. dnia miesiąca następującego po upływie 3 miesięcy (90 dni) trzeba będzie zawrzeć w imieniu i na rzecz osób zatrudnionych umowę o prowadzenie PPK, oraz - nie później niż na 10 dni roboczych przed upływem tego terminu - umowę o zarządzanie PPK.
Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz, wejdź do serwisu | ||
www.PoradyPodatkowe.pl » |
Serwis Głównego Księgowego
Gazeta Podatkowa
Terminarz
DRUKI
Darmowe druki aktywne
WSKAŹNIKI
Bieżące wskaźniki wraz z archiwum
KALKULATORY
Narzędzia księgowego i kadrowego
PRZEPISY PRAWNE
Ustawy, rozporządzenia - teksty ujednolicone
FORUM
Forum aktywnych księgowych
|