Koszty rozmów służbowych z prywatnego telefonu przedsiębiorcy
Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą opodatkowaną według skali podatkowej. Często rozmowy służbowe wykonuję z prywatnego telefonu komórkowego. Czy koszt rozmów przeprowadzonych dla potrzeb działalności mogę ustalić szacunkowo i zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?
Koszt rozmów służbowych nie może być określony szacunkowo.
Podatnik korzystający w prowadzonej działalności gospodarczej z prywatnego telefonu może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wyłącznie wydatki związane z rozmowami służbowymi. Koszty rozmów prywatnych oraz abonamentu telefonicznego jako nieponiesione w celu osiągnięcia przychodu lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów jakim jest działalność gospodarcza, nie mogą być zaliczone do kosztów podatkowych na podstawie art. 22 ust. 1 updof. Aby podatnik mógł zaliczyć do kosztów podatkowych wartość rozmów służbowych przeprowadzonych z telefonu prywatnego, powinien wykazać, że dotyczą one prowadzonej działalności i fakt ten udokumentować.
Rozliczenia takich rozmów można dokonać w oparciu o fakturę za przeprowadzone rozmowy telefoniczne w danym okresie rozliczeniowym oraz billing, tj. wydruk zawierający zestawienie wszystkich połączeń wykonanych w danym okresie rozliczeniowym, czas ich trwania oraz koszt każdego połączenia. Podatnik zaznaczając na billingu rozmowy związane z prowadzoną działalnością gospodarczą, jest w stanie ustalić rzeczywisty koszt służbowych rozmów telefonicznych podlegających zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów.
Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz, wejdź do serwisu | ||
www.PodatekDochodowy.pl » |
Serwis Głównego Księgowego
Gazeta Podatkowa
Terminarz
DRUKI
Darmowe druki aktywne
WSKAŹNIKI
Bieżące wskaźniki wraz z archiwum
KALKULATORY
Narzędzia księgowego i kadrowego
PRZEPISY PRAWNE
Ustawy, rozporządzenia - teksty ujednolicone
FORUM
Forum aktywnych księgowych
|